Felgyorsul a pótdíjazás folyamata

Budapest, 2021. június 17.  Új, digitális megoldáson alapuló rendszert tesztel a Budapesti Közlekedési Központ. A pótdíjazási applikáció segítségével a pótdíjazás folyamata gyorsabbá és egyszerűbbé válhat.

Az utasok zavartalan közlekedését segítve új pótdíjazási applikációt tesztel a Budapesti Közlekedési Központ. Az alkalmazás a jegyellenőrök mobilkészülékén működik, amellyel a jövőben a BKK jegyellenőrei a papíralapú pótdíjnyilatkozat helyett azonnal az applikációba tudják felvezetni az adatokat. Ezzel az eljárással jelentősen rövidül az adminisztráció folyamata, így az érintett utasoknak sem kell emiatt sokáig várakozniuk.

A pótdíjazott ügyfelek adatait a jegyellenőrök egy zárt rendszerben rögzítik. Az utólagos pótdíjrendezéshez felvett személyes adatok automatikusan átkerülnek a digitális pótdíjnyilvántartó rendszerbe, amelyek a folyamat lezárásával – a hatályos GDPR rendelkezéseknek megfelelően – nem lesznek elérhetők a jegyellenőri mobilkészülékekről, ugyanis onnan visszaállíthatatlanul törli a rendszer. Az applikáció intelligens billentyűzettel rendelkezik, automatikusan felajánlja használójának a legyakoribb szavakat, információkat, ennek köszönhetően az adatrögzítés pontossága jelentősen javul, az eljárás pedig gyorsul. Miután megtörtént a digitális adatrögzítés, a pótdíjazott ügyfelek az alappótdíjról kiállított 16.000 Ft-os postai csekket továbbra is papír alapon fogják megkapni, a pótdíjrendezési módokról és a határidőkről szóló tájékoztató kíséretében.

A Budapesti Közlekedési Központnak nem ez az első lépése, amellyel próbálja könnyíteni a pótdíjazással kapcsolatos intézkedéseket. A Pótdíjasszisztens rendszer például a teljeskörű tájékoztatás érdekében emlékeztető üzenetet küld a pótdíjazott utasnak abban az esetben, ha az utas megadja az e-mail-címét. A Pótdíjasszisztens rendszer már tartalmazza az OTP SimplePay bankkártyás fizetési megoldását is, amivel érintésmentesen lehet befizetni a pótdíjtartozást 30 napon belül.