Társadalmi egyeztetés – Petőfi híd térsége

Meghirdetett javaslat
Meghirdetett javaslat címeTársadalmi egyeztetés – Petőfi híd térsége
Közzététel időpontja2020.04.22. 15:45
Véleményezés kezdete2020.04.22
Véleményezés vége2020.05.12

A lakosság bevonásával újulhat meg a Petőfi híd és környezete. Vegyen részt Ön is a tervezésben! A társadalmi egyeztetés célja, hogy az érintett lakosság, továbbá a térség közvetlen környezetét rendszeresen használók megkérdezésével, valamennyi érintett szereplő aktív bevonásával történjen a felújítás előkészítése. A BKK fontosnak tartja, hogy minél szélesebb körű egyeztetés előzze meg a tervek kialakítását.

A Petőfi-híd madártávlatból

Társaságunk számára kiemelt jelentőségű, hogy a jelentősebb térépítészeti változások élvezzék az érintett utasok és lakók támogatását is. Fontos, hogy az érintettek megismerjék a tervezett elképzeléseket, és véleménynyilvánításukhoz rendelkezésre álljon a szükséges csatorna. Annak ellenére, hogy egy ilyen komplex rendszerben nem lehet megfelelni minden igénynek, a BKK Zrt. a teljes közlekedési hálózat figyelembevételével a legjobb, az érintett többség érdekeit szolgáló megoldás kialakítására törekszik.

Várjuk az Ön véleményét is, szóljon hozzá 2020.05.12-ig.

A vélemények összesítése, feldolgozása és értékelése után a társadalmi egyeztetés eredményét közzétesszük honlapunkon.

A beérkezett válaszokat felhasználjuk a tanulmányterv végleges kidolgozásakor. A tanulmányterv lesz az alapja a későbbiekben kidolgozandó részletes kiviteli terveknek. A tanulmánytervek várhatóan 2020. őszén jelennek meg a BKK honlapján.

A projekt célja

A Petőfi híd és környéke mai ismert kialakítását az 1980-as évek elején kapta. Abban az időben a Petőfi híd volt a térségben az utolsó átkelési lehetőség a Dunán a város és az ország keleti és nyugati fele között. Ehhez igazodva tervezték meg a hídhoz kapcsolódó úthálózatot, amelynek elsődleges célja a közúti gépjárműforgalom minél zavartalanabb kiszolgálása volt. A hídfőkben a gyalogosközlekedés számára aluljárókat létesítettek, a Boráros téren autópályacsomópont-szerű lehajtók épültek, így a híd kapcsolatai és környezete ma már nem felel meg a jó gyalogoskapcsolatokkal bíró, élhető belvárosi tereket létrehozni szándékozó várostervezési elveknek.

A Lánchidat követően a Petőfi híd lehet a következő Duna-híd a fővárosban, amelyet felújítanak. A beruházás részeként nemcsak a híd, hanem a hozzá kapcsolódó budai és pesti csomópontok környezete is megújulhat, és a térségben tervezett egyéb fejlesztéseket – például a Közraktár utca forgalomcsillapítását vagy a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztését – is elvégezhetik.

A Budapesti Közlekedési Központ a projekt előkészítéseként tanulmánytervet készíttet a lehetséges műszaki megoldásokról. A tervezési terület Budán az Irinyi József utca–Karinthy Frigyes út csomóponttól indul, magában foglalja az Irinyi utca Petőfi hídig tartó szakaszát és a Goldmann György teret, a pesti oldalon a teljes Boráros teret, a Ferenc körút Mester utcáig tartó szakaszát és a Mester utcai villamos-végállomást.