Kerüld a torlódást, válts közösségi közlekedésre!
Egyre többen közlekednek autóval – nő a főváros forgalmi terhelése
Budapesten az elmúlt években jelentősen megváltoztak az utazási szokások. A koronavírus-járvány óta egyre többen közlekednek autóval, továbbá az agglomerációból ingázó lakosság is növeli a főváros autós forgalmát. Az idén elindult, a főváros fejlődését szolgáló felújítási munkák – például a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a rakpart felújítása – szeptemberben is folytatódnak, amelyek ugyancsak nagy mértékben befolyásolják a belváros közlekedését. Az iskolakezdés, a nyári szabadságok vége és a csökkenő mértékű otthoni munkavégzés szintén növeli a forgalmat, és minél többen indulnak útnak autóval, annál nagyobb torlódások várhatók.

Megoldás: válts közösségi közlekedésre!
A belváros kapacitásai végesek, emellett a közterületeken többféle igénynek és közlekedési módnak is teret kell biztosítani. A gépjárműveknek biztosított helyek csak korlátozott számban növelhetők, ráadásul a kapacitásbővítés hosszú távon a forgalom további növekedésével jár együtt. A forgalmi torlódások elkerülésének egyik legjobb módja, ha közösségi közlekedésre váltasz. A közösségi közlekedési járatokkal – kiemelten a kötöttpályás vonalakon – gyorsan, a dugókat elkerülve tudsz eljutni az úti célodhoz. A vonat-, a metró- vagy a HÉV-megállókat érdemes kerékpárral megközelíteni, így a parkolóhelyek miatt sem kell aggódnod.
Az agglomerációból ingázol?
Válaszd a kiszámítható kötöttpályás közlekedést! Ha vonattal, HÉV-vel vagy metróval utazol a belvárosba, akár 45 percet is spórolhatsz utazásonként.
Jegy- és bérletvásárlásnál mindig jelezd, hogy BKK Budapest-bérleted van, mert a MÁV-START Zrt. meghatározott vonatain, valamint a VOLÁNBUSZ Zrt. kijelölt elővárosi járatain a közigazgatási határállomásig további jegy vásárlása nélkül, onnan az elővárosi szakaszon lévő célállomásig nem teljesárú, hanem kiegészítő menetjegy vagy bérlet váltásával utazhatsz.
Otthonról is dolgozol, ezért nem utazol mindennap, csak alkalmanként – akkor viszont sok mindent szeretnél elintézni a városban? Próbáld ki a 24 órás napijegyet, amely korlátlan utazást biztosít egy napra.
Budapesten belül autóval?
Már most számolj a megnövekedett forgalmi idővel szeptemberben!
Miért tennéd meg kétszer annyi idő alatt ugyanazt a távot? Válaszd inkább a közösségi közlekedést, használd a kötöttpályát, a metrót és a villamost, hamarabb célba érsz!
A természetes személyeknek szóló, 9500 forintos havi Budapest-bérlettel egy hónapig utazhatsz a városon belül, korlátlanul – és kevesebbe kerül, mint egy fél tank üzemanyag (2021. augusztus közepi 95-ös benzin- és gázolajátlagárral számolva).
BKK Budapest-bérleteddel Budapest közigazgatási határán belül a MÁV-START Zrt. meghatározott vonatain, valamint a VOLÁNBUSZ Zrt. kijelölt elővárosi járatain is utazhatsz, onnan az elővárosi célállomásig kiegészítő menetjegy vagy bérlet váltásával. A Budapest-bérlet mellé pótjegyköteles gyorsvonatokon pótjegyet kell váltani. Az InterCity-járatok általában nem vehetők igénybe a bérlettel, kivéve például az M3-as metró felújítása miatt a Budapest-Nyugati pályaudvar–Ferihegy közötti szakasz. A jegyek és a bérletek érvényességi határairól ide kattintva tájékozódhatsz.
Bővebb információkat a BKK-jegyekről, bérletekről ide kattintva, az értékesítési pontokról pedig ide kattintva találsz.
Folyamatosan fejlődik a fővárosi járműpark – 21 környezetbarát trolibusz és 26 villamos állt forgalomba
A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra korszerűsítése 2021-ben is hangsúlyos szerepet kap. A BKK közlekedésfejlesztési beruházásának egyik jelentős célja, hogy frissítse a főváros elöregedett járműparkját. A korszerű járművek sokkal kényelmesebb, csendesebb és energiahatékony közlekedést nyújtanak a fővárosban közlekedőknek. Az alacsony padlószint a csomaggal vagy babakocsival utazók és a mozgásukban korlátozott személyek számára is könnyebb utazást tesz lehetővé. A csendes járművek csökkentik a helyben lakók zajterhelését. Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés rengeteget javított a főváros közösségi közlekedésének színvonalán.
A „Budapesti villamos- és trolibusz járműprojekt II. ütem” keretében 26 vadonatúj, alacsony padlós CAF-villamos, a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében pedig 21 Solaris–Škoda trolibusz állt forgalomba, emelve a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalát.