A BKK podcast csatornája

Nekem Budapest: minden, ami közlekedés

Nekem Budapest: minden, ami közlekedés Közlekedési podcastunkban olyan témákról beszélgetünk, amelyekről eddig nem elég mélységében esett szó. Betekintést engedünk a BKK kulisszái mögé és szakértőkkel járjuk körbe a közlekedéssel kapcsolatos témákat: legyen szó forgalomcsillapításról, megosztáson alapuló járművekről, a közösségi közlekedés fejlesztéséről vagy beruházásokról. A Nekem Budapest a főváros lüktető közösségi vagy egyéni közlekedéséről, annak innovatív megoldásairól mesél.

Keressétek a Nekem Budapest adásait az Apple Podcastokban, a Spotifyon, a Deezeren, a Soundcloudon és az Anchoron!

5. epizód - Hogyan készül a menetrend?

2021.03.23

Nem tévedés: 2020-ban összesen 16 ezer menetrend készült Budapesten! Pedig a menetrendek elkészítése közel sem olyan egyszerű, ahogy azt sokan elképzelik, számos különböző szempontot kell figyelembe venni az összeállításuk során. Pont erről szól a Nekem Budapest című podcast-sorozat ötödik epizódja, amelyben Borsi Dávid a BKK szóvivője és kommunikációs vezetője a BKK és a BKV forgalomszervezési szakembereit látta vendégül.

SpotifySoundcloudAnchor.fm

4. epizód – „Teljesen megváltozott a hozzáállása, fogta magát, és vett egy jegyet” - ellenőrök és ellenőrzés

2021.02.15

Negyedik adásunkban ezúttal a jegyellenőrzés, a bliccelés és a pótdíj sokakat érdeklő témáját járta körül Borsi Dávid szóvivő, kommunikációs vezető és vendégei: a BKK jegyellenőrzési vezetője, valamint egy utaskoordinátor és egy jegyellenőr munkatársa. Az elmúlt öt évben harmadára csökkent a pótdíjazások száma Budapesten: egyre többen veszik igénybe szabályosan, azaz érvényes jeggyel, bérlettel a közösségi közlekedési szolgáltatást, amelyhez a szolgáltatási színvonal folyamatos emelkedése mellett ugyanúgy hozzájárul az ellenőrzési technológia permanens fejlesztése is. Mi állhat még a javuló eredmények hátterében? Vajon véletlenszerűen vagy tudatosan megszervezett beosztás szerint tűnnek fel az ellenőrök a járatokon? Kik azok az elegáns és udvarias új kollégák, akikkel a metróbejáratoknál találkozhatunk? És vajon mi járhatott a BKK történetének legnagyobb bliccrekorder befizetőjének a fejében, amikor 65 pótdjíazási esemény során 2,8 millió forintos tartozást halmozott fel? Mi vesz rá valakit, hogy a BKK-hoz jelentkezzen ellenőrnek? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk a BKK podcastjának legújabb epizódjában.

Apple podcast SpotifyDeezerSoundcloudAnchor.fm

3. epizód – Hogy működik a forgalomirányítás?

2021.01.14

A Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszert egyesek a legnagyobb fejlesztésnek tartják a BKK történetében, hiszen túl azon, hogy valós idejű forgalmi adatokkal látja el az utasokat, a háttérben dolgozó több tucat szakembernek is értékes információt szolgáltat Budapest aktuális közlekedési állapotáról.

Mire képes a FUTÁR, amivel naponta 1,3 millió utas közlekedését teszi hatékonyabbá? Hogyan köti össze a járműveket, az utasokat, a forgalomirányítást és az utastájékoztatást? Kik azok, akik a háttérben nap, mint nap azon dolgoznak, hogy Budapest közlekedése a lehető legzavartalanabb legyen? És hogyan lesznek úrrá egy kiemelten forgalmas csomópontban történt baleseten, vagy a teljes főváros közlekedés megbénító felhőszakadáson? Ezekre és további hasonlóan izgalmas kérdésekre adnak választ a Nekem Budapest harmadik epizódjának vendégei: Büki Dávid, a BKK menetirányító központ vezetője, Halász Péter, a BKK fődiszpécseri központ diszpécsere és Varga Etele, a BKK Info közlekedési információs munkatársa.

Apple podcast SpotifyDeezerSoundcloudAnchor.fm

2. epizód – Mit adott Budapestnek a BKK?

2020.12.06

A BKK 10 éves születésnapja alkalmából Borsi Dávid szóvivő beszélget a társaság múltját jól ismerő és jövőjéről is határozott elképzelésekkel rendelkező munkatársaival. Beszélgetőpartnerek: Hajnal Tünde a BKK innovációs szakértője, Friedl Ferenc a BKK innovációs főmunkatársa, illetve Csanády Bálint a BKK fődiszpécsere.

Apple podcast SpotifyDeezerSoundcloudAnchor.fm

1. epizód – Az M3 metrópótlás kulisszatitkai

2020.11.24

2020. november 7-én elindult az M3 metró középső szakaszának a felújítása, ezzel egyidőben a metrópótlás is. Azt mindenki evidenciaként kezeli, hogy a metrópótlók csúcsidőben 45 másodperces követési távolsággal közlekednek, és a BKK számos alternatív közlekedési módot biztosít ügyfeleinek. Azzal azonban sokan nincsenek tisztában, hogy mekkora munka van e szolgáltatás kialakítása mögött, akár a forgalmi szervezésben, akár az ügyféltájékoztatásában.

Ebbe a témába enged betekintést a Nekem Budapest első adása, amelyben Tarsoly András, a BKK közlekedésszervezési vezetője, Kardos Zoltán, a BKK Info vezetője és Győrfi Péter, a BKK tájékoztatásért felelős vezetője mesél a szakterületeik feladatairól.

Apple podcast SpotifyDeezerSoundcloudAnchor.fm