Híreink

A Budakeszire járó 22-es, 22A, 222-es és 922-es járaton is forgalomba álltak az új buszok

Minden agglomerációs járaton végéhez ér a szolgáltatóváltás

Utolsó üteméhez ér az új buszok forgalomba állításának programja  a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalakon: 2014. július 15-étől (keddtől) a Budakeszire közlekedő 22-es, 22A, 222-es és 922 buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére vadonatúj autóbuszokkal. Az elmúlt hónapokban az agglomerációs vonalak átvétele a fővárosban és a hozzá tartozó tizenkét településen több százezer utasunknak nyújt az eddigieknél kényelmesebb utazást. Az agglomerációs vonalakon közlekedő összesen 167 db klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbusszal nagymértékben növekszik a szolgáltatás színvonala. Ezekkel együtt 2011 óta több mint 300 új busz állt forgalomba a fővárosban, és a célunk a jövőben is a buszflotta folyamatos megújítása.

A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as, a gyáli 55-ös, 84E, 89E, 94E, 294E és 994-es, a diósdi 13-as, 13A, 113-as és 113A, a Budatétényből, illetve Kamaraerdőből Budaörs felé járó 287-es és 287A, a budaörsi 40-es, 40E, 140A, 188E, 940-es, a törökbálinti 88-as, 140-es, 140B, 172-es, 272-es és 972-es, valamint a Csepelről Szigetszentmiklósra (Lakihegyre) közlekedő 38-as és 938-as agglomerációs buszjáratot követően 2014. július 15-étől a Budakeszire közlekedő 22-es, 22A, 222-es és 922-es vonalán is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. A jelenlegi ütemben az érintett vonalakon munkanapokon 27 darab szóló MAN A21 Lion’s City autóbusz áll forgalomba.

Budakeszi az utolsó üteme az agglomerációs vonalakon végrehajtott szolgáltatóváltásnak. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. A járatok útvonala változatlan marad, a buszok menetrendje azonban az alábbiak szerint változik:

  • A nagyobb forgalmú irányba, azaz reggel Budapestre, délután pedig Budakeszire a járatsűrűség változatlan marad.
  • A kisebb forgalmú irányba, azaz kora reggel Budapestről Budakeszire, kora este pedig az ellenkező irányba az indulási időpontok kissé módosulnak.
  • Kora hajnalban és késő este néhány 22A járat 922-es jelzéssel közlekedik, az éjszakai járat sűrűbb megállási rendje szerint.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A helyi önkormányzattal folytatott tárgyalások eredményeképpen, társadalmi egyeztetést követően, várhatóan augusztustól Szigetszentmiklós központjában is fejlesztjük a tömegközlekedési szolgáltatást. Ennek folytán terveink szerint az arra közlekedő buszok bővített kapacitással, nagyobb üzemidővel közlekednek majd. A fejlesztésről az egyeztetések folynak az érintettekkel.

Az állami tulajdonú VOLÁNBUSZ Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 darab vadonatúj autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít minden munkanap reggel forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es, a 287-es, a 287A és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelentek meg.

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást légkondicionáló teszi még komfortosabbá. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekesszékes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Budakeszin forgalomba álló MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű rendelkezik beépített automata utasszámláló rendszerrel, ez támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR-ral, így az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatos és aktuális tájékoztatást adnak a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának eredményeképpen Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége igen nagy mértékben csökkenthető.

Az agglomerációs vonalakon forgalomba állt, összesen 167 klimatizált alacsonypadlós és környezetbarát autóbusszal jelentősen növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon. A fejlesztéseknek köszönhetően már minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten.

Kapcsolódó anyagok:

Kategória: Híreink, Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.