Forgalmi változások

Helyreállították a kisföldalatti megsérült födémjét, újra teljes vonalon jár az M1-es metró

Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a BKK, a BKV és a kivitelezést felügyelő mérnökszervezet szakmai felügyelete mellett speciális gyorsított technológiával, folyamatos, hétvégi munkával helyreállította az M1-es metró 2014. június 26-án, csütörtökön megsérült födémjét, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti. A megsérült födém helyreállításával kapcsolatos költségeket – mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében merültek fel – az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.

Az M1-es metró betonfödémje 2014. június 26-án, csütörtökön, az 1-es villamos felújítása során a pálya gépi bontásakor sérült meg a Mexikói úti metróvégállomás közelében, ott, ahol a villamosvágány elhalad a kisföldalatti fölött. A betontakarás külső néhány centimétere levált a betonfödémről, és a födém belső része is sérült, de a betondarabokat a betonvasak a helyükön tartották. A metró közlekedését az Oktogon és a Mexikói út végállomás között a helyreállítás idejére azonnal leállítottuk. Az azóta eltelt időben folyamatos, gyorsított pénteki és hétvégi munkával megtörtént a betonfödém helyreállítása: a sérült betonfelületet a kivitelező elbontotta, a betont és a betonacélt utánkezelte, majd speciális technológiával, gyorskötésű betonozással pótolta a bontott részeket. Ezután megtörtént az áramellátási rendszer helyreállítása is, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti. Ekkortól a 74A trolibusz közlekedési rendje is visszaállt: a járat újra jár a Csáktornya Park és a Mexikói út M között, valamint a 105-ös busz is megszokott megállóit érinti csak.

Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a jövőben a terveknek megfelelően a műtárgyak környezetében olyan, kisgépes bontási technikát használ, amely kizárja, hogy hasonló baleset történjen a villamosvonal és a többi budapesti metróvonal találkozásánál: az M2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásának, vagy az M3-as Népliget megállójának környékén.

A megsérült födém helyreállításával kapcsolatos költségeket – mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében merültek fel – az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.

Kategória: Forgalmi változások, Forgalmi változások: gépkocsi közlekedés, Híreink, Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.