- Budapesti Közlekedési Központ - https://bkk.hu -

A csepeli és a szigetszentmiklósi 38-as és 938-as járaton is vadonatúj autóbuszok

2014. június 30-ától (hétfőtől) a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Csepelről Szigetszentmiklósra (Lakihegyre) közlekedő 38-as és 938-as buszjáratokon is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal vette át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. A járatok menetrendje kis mértékben változott, a járatsűrűség és az útvonal változatlan maradt. Ebben az ütemben az érintett vonalakon csuklós Rába-Volvo 7900A autóbuszok álltak forgalomba. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbusszal nagymértékben növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.

A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as, a gyáli 55-ös, 84E, 89E, 94E, 294E és 994-es, a diósdi 13-as, 113-as és 113A, a Kamaraerdőből Budaörs felé járó 287-es és 287A, a budaörsi 40-es, 40E, 140A, 88-as, 188E, 940-es, valamint a törökbálinti 140-es, 140B, 172-es, 272-es és 972-es agglomerációs buszjáratot követően 2014. június 30-ától Csepelről Szigetszentmiklósra (Lakihegyre) közlekedő 38-as és 938-as buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal vette át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a pécelin, a solymárin, a pilisborosjenőin, a remeteszőlősin, a nagykovácsin, a gyálin, a kamaraerdein, a diósdin, a budaörsin, a törökbálintin, a csepelin és a szigetszentmiklósin (lakihegyin) kívül a budakeszi agglomerációs járatcsoportot veszi át ütemezett időpontban.

Az állami tulajdonú VOLÁNBUSZ Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít minden munkanap reggel forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es, a 287-es, a 287A és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg.

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást légkondicionáló teszi még komfortosabbá. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekes székes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új járműbe a beépített automata utasszámláló rendszer támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR-ral, így az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan aktuális tájékoztatást adnak a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége igen jelentősen csökkenthető.

Utolsó lépésként, néhány napon belül a budakeszi járatcsoport átvételével lezárul az agglomerációs szolgáltatóváltás. A fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten.