- Budapesti Közlekedési Központ - https://bkk.hu -

Teljesen felújítjuk a Sibrik Miklós úti felüljárót

Teljesen megújul a Kőbánya-Kispestnél a vasúti vágányok, a reptéri gyorsforgalmi út és az M3-as metró felett átívelő Sibrik Miklós úti felüljáró. A 2014 áprilisában kezdődő és várhatóan 2016 első feléig tartó munka során kicseréljük az átkelő rendkívül rossz állapotú szerkezetét, valamint új útpályát építünk, a gyalogos járdán pedig részben kerékpársávot, részben közös használatú gyalogos-kerékpáros felületet hozunk létre. A munkavégzés két ütemben történik, az elsőben a Kőbánya, a másodikban a Kispest felé vezető közúti sávok és a gyalogjárda lezárásával, hídszerkezet átépítésével. A felújítás alatt a közúti forgalom mindkét irányban 1-1 sávon haladhat a felüljárón. A forgalomkorlátozások miatt várható torlódások csökkentésére, valamint a tömegközlekedési járatok gyorsabb közlekedésének érdekében ideiglenes buszsávot jelölünk ki a XIX. kerületi Bartók Béla utcában. A Sibrik Miklós úti felüljáró felújítását a Fővárosi Önkormányzat közútkezelőjéként a Budapesti Közlekedési Központ végzi.

2014 áprilisától 2016 első feléig tart a Kőbányát az M3-as metróvégállomás, a vasúti vágányok, majd a Ferihegyi gyorsforgalmi út fölött Kispesttel összekötő Sibrik Miklós úti felüljáró felújítása a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában. A munka során a kivitelező kicseréli a híd rendkívül rossz állapotú szerkezeti elemeit, új útpályát épít, valamint átalakítja a gyalogos járdát: a híd mindkét oldalán 3,5 méterre szélesített, a közúttal duplasoros szalagkorláttal elválasztott gyalog-kerékpárutat építünk. A nyugati oldalra eső gyalog-kerékpárút a Kőbánya felőli részen a meglévő kétirányú kerékpárúthoz csatlakozik, a kispesti félre eső pedig a metróvégállomás és a bevásárlóközpont elérhetőségét biztosítja, csatlakozva az ott megépült kerékpáros létesítményekhez. Az irányhelyes kerékpározhatóságot a Vak Bottyán utcától Kőbánya irányába közös gyalogos-kerékpárút kijelölésével a híd keleti oldalán járdaszélesítéssel és rámpák kialakításával biztosítjuk, ami a felüljáró végétől a Gyömrői útig kerékpársávként folytatódik. A korábban megépült Sibrik Miklós úti kerékpárút, valamint a Vak Bottyán utcai kerékpársávok ezzel összekapcsolódnak, és több irányból is kényelemesen elérhető lesz a fejlesztési terület kerékpárral.

A híd szerkezete 1978-ban épült, majd az 1989-es felújítását követően jelentős beavatkozás nem történt rajta. Az elvégzett részletes hídvizsgálat alapján szükségessé vált a felüljáró átépítése, valamint a híd környezetének teljes körű rendbetétele, mivel a felüljáró különböző részein, főként a pilléreknél és a szélső hídgerendákon jelentős mértékű korróziós károk láthatóak, a dilatációs szerkezetek, a hídpálya és a járdák burkolatai tönkrementek. Jelenleg a szerkezet alsó részén a lehulló betondaraboktól állvány, illetve háló védi a híd alatt közlekedőket.

Forgalomkorlátozások a felújítás első ütemében

A Sibrik Miklós úti felüljáró felújítását két ütemben végezzük. Az elsőben a Kőbánya, a másodikban a Kispest felé vezető 2-2 forgalmi sávot, valamint a gyalogosok járdáját zárjuk le. A közúti forgalom mindkét ütemben irányonként 1-1 sávon haladhat.

A felújítás első ütemében az alábbi forgalomkorlátozásokra kell számítani:

A korlátozásokról és a kerülőutakról a csomópontban és környékén elhelyezett információs, útirányjelző táblákon is tájékoztatást adunk. A felüljáró felújításáról bővebben itt írtunk.