Közlemények

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye a bántalmazott hölgy és a bántalmazott ellenőr ügyében

A Facebookon kezdett terjedni az a történetet, amely szerint a BKK egyik jegyellenőre egy idős hölgyet bántalmazott a Széll Kálmán téren. A bejegyzést olvasva a Budapesti Közlekedési Központ azonnal teljes körű vizsgálatot indított, és mindent megtesz az igazság kiderítéséért, a szemtanúk felkutatásáért és azért, hogy az érintett hölgyet megtaláljuk, hiszen nálunk nem tett bejelentést az ügyben, illetve hatósági megkeresést sem kaptunk. Ahogyan korábbi közleményeinkben is hangsúlyoztuk: az alkalmazottaink és az ügyfelek közötti atrocitás, a testi és szóbeli bántalmazás, a durva, indulatos viselkedés társaságunk szolgáltatói tevékenységével nem egyeztethető össze. Az ügyben érintett kollégát a vizsgálat lezárásáig felfüggesztjük a munkaköréből.

A történtekről pontos jegyzőkönyv készült, eszerint ismét hamis bérletszelvény váltott ki vitás helyzetet

A jegyellenőr jegyzőkönyvben rögzített vallomása szerint 2013. november 4-én a 222-es autóbuszon végezte ellenőri munkáját, amikor egy 50–60 év közötti hölgyet arra kért, adja át a bérletszelvényét ellenőrzésre. Több külső jellemző alapján a jegyellenőr úgy ítélte meg, hogy az egyébként teljes árú bérletszelvény valószínűleg hamisított, de UV-lámpájának meghibásodása miatt erről nem tudott megbizonyosodni. Megkérte a bérletszelvény tulajdonosát, fáradjon vele az M2-es metró Széll Kálmán téri állomásához, hogy ott ellenőrizhessék a bérletszelvény biztonsági elemeinek meglétét.

Az M2-es metró állomásán lévő jegypénztárban végzett vizsgálatok megerősítették, hogy a 10.500 Ft-os értékszelvény hamisítvány. Mind az érvényességi ablakot, mind az igazolványszám-ablakot valamilyen eljárással letisztították, majd újra kitöltötték. Hiányzik a BKK-logó és minden egyéb biztonsági elem, valamint sárga UV-filccel színezték ki az ablak feletti narancssárga színű mezőt. Ezt utólagos, az eset vizsgálata keretében végzett ellenőrzéseink is megerősítették a szelvény kapcsán.

A jegypénztáros és a jegyellenőr az addig teljesen nyugodt, együttműködő hölggyel is közölte a hamis bérletszelvény tényét, ám ekkor a hölgy megijedt, méltatlankodni kezdett, tagadta a hamisítást, majd kijelentette, hogy a pótdíjazásban nem hajlandó együttműködni, és elhagyja a helyszínt. A jegyellenőr a rendőri segítségkérés mellett döntött. Hogy a lehetséges elkövetőt a helyszínen tartsa, bal kézzel megfogta a hölgy jobb karját a könyökénél, másik kezében pedig a bérletet tartotta. A bérlethamisítás nem a blicceléssel megegyező súlyú jogsértés, hanem a hatóságok által is üldözött bűncselekmény. Az ellenőr a hölggyel ezért  elindult a közelben várakozó rendőrautó felé, azonban először egy magát jogásznak mondó másik hölgy kérte számon őt, majd két vagy három férfi lépett kollégánkhoz, akik lefogták, kézfejét erősen a falhoz csapva a falhoz szorították, miközben a hamis bérletet használó hölgy sietve elhagyta a helyszínt.

Mivel többen is a jegyellenőr segítségére siettek, az őt bántalmazó férfiak is gyorsan távoztak a helyiségből. A jegyellenőr – állítása szerint – egyik kezében a bérletszelvényt tartotta, a másikkal pedig az utas karját fogta, ennélfogva semmiképpen sem tudta ököllel megütni az utast, annak távozását szerette volna megakadályozni a rendőri segítség érkezéséig. A Facebook-bejegyzések állítása szerint az atrocitás ennél súlyosabb volt, de ezek ma névtelen állítások, ezért szemtanúk jelentkezését várjuk.

Szemtanúk jelentkezését várjuk

A történteket rekonstruálva egyértelmű, hogy a jegyellenőr jogszerűen járt el az utassal szemben, amikor pótdíjazást kezdeményezett a hamis bérletszelvénnyel utazás miatt, és az utast a bűncselekmény elkövetésének gyanújával a helyszínen kívánta tartani. Ahhoz sem fér kétség, hogy az ellenőrzött bérletszelvény hamis volt, a hamisításra utaló jelek szabad szemmel is jól láthatók. Ugyanakkor ezt meghaladó intézkedés nem megengedhető, ha igaz a bántalmazásról szóló történet, az a BKK számára nem elfogadható. Mivel az esetet a feltételezett sértettek nem jelentették, a Budapesti Közlekedési Központ keresi a történetben érintett hölgyet és az esetleges szemtanúkat. Következésképpen kérjük az ott és akkor jelen lévő, az igazság elmondására hajlandó személyeket, hogy mint szemtanúk jelentkezzenek a BKK Ügyfélszolgálatán személyesen (1075 Budapest VII., Rumbach Sebestyén u. 19–21.) vagy a + 36 1 3 255 255 telefonszámon, illetve levélben, a [email protected] e-mail címen.

Fontosnak tartjuk hangsúlyozni: a közösségi média szerepe nem terjedhet ki arra, hogy bizonyítékok nélkül emberek sorsáról döntsön, a jegyellenőr felelősségre vonását ma egyetlen sértetti vagy szemtanú által tett bejelentés vagy bizonyíték sem támasztja ugyanis alá.

A hasonló esetek elkerülése érdekében továbbra is tisztelettel kérjük minden kedves utasunkat, hogy menetjegyet, bérletszelvényt csak a BKK jegypénztáraiban vagy hivatalos viszonteladóinknál vásároljon!

Kategória: Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.