Forgalmi változások

Újabb kerékpárút szakasz készült el Budapesten a XXI. kerületben

2885 méter hosszúságú kerékpárutat adott át Tarlós István főpolgármester, Németh Szilárd, Csepel polgármestere és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója 2012. október 18-án Csepelen. A fejlesztésnek köszönhetően a kerékpárral közlekedők immár a Kvassay hídtól a Weiss Manfréd úton (volt Szabadkikötő úton) érhetik el Csepelt és a Kossuth Lajos utcán át egészen az Ady Endre útig kényelmesen, védett útvonalon juthatnak el céljukhoz.

2012 októberétől a Weiss Manfréd úton (volt Szabadkikötő úton) is biztonságossá vált a kerékpáros közlekedés az új kerékpárúton. Az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós forrásból megvalósult Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése, XXI. Szabadkikötő út című projekt eredményeként Budapest egyik legfontosabb gerincútján 2885 méter hosszúságú kerékpárút létesült. A fejlesztés során áthelyezésre kerültek a közvilágítási oszlopok, átültették a fákat, valamint kiszélesítettük a töltéseket. A projekt keretében 3 helyszínen létesült biztonságos és kényelmes kerékpártároló, összesen 30 férőhellyel. A támaszok a Kossuth Lajos utca és a Jókai Mór utca kereszteződésében, a Kossuth Lajos utca Corvin csomóponti zöldterületén a buszmegálló közelében, valamint a Weiss Manfréd úti AGIP benzinkút behajtó ága mellett találhatóak, így aki a belvárosba menet már a tömegközlekedést választja, az is biztonságban tudhatja kerékpárját.

A fejlesztésnek köszönhetően gyorsan, kényelmesen és biztonságosan juthatnak el  a kerékpárral közlekedők Csepelről  akár a Margitszigetre, akár a Móricz Zsigmond körtérre. A belváros így könnyen megközelíthetővé vált a kerékpárosok számára is. A most megépült kerékpárút kiegészíti és bekapcsolja a korábban megépült szakaszokat a városi kerékpárforgalmi hálózatba, így egyre több csepeli választhatja rendszeres közlekedéséhez a kerékpárt.

A főút mellett vezető kétirányú kerékpárúton a kerékpárral haladóknak elsőbbsége van a kereszteződéseknél. A balesetek elkerülése érdekében azonban mind a gépjárművezetőknek, mind a kerékpárosoknak fokozottan kell figyelniük. A kerékpáros közlekedés segítése érdekében sokféle műszaki alternatíva lehetséges. Nincsenek csak jó és csak rossz megoldások. A fejlesztések előtt mindig megvizsgáljuk, hogy az adott helyen mi az optimális: itt az elválasztott kerékpárút volt a legjobb választható megoldás, a város más útjain más kialakítás lehet a jó. A kerékpárút és a gépjárműforgalom kereszteződéseit műszaki előírások szerint, biztonságosan alakítottuk ki. A legfontosabb helyeken piros színű burkolat figyelmezteti a közlekedőket. A legjobb műszaki megoldás sem helyettesíti azonban a kölcsönös egymásra figyelést, a szabályok ismeretét és betartását.

A Főváros és a BKK folytatja Csepel közlekedésének fejlesztését: a Gerincút átadására rövidesen sorkerül és azt követően a Kossuth Lajos utca forgalomcsillapítása és ennek jegyében a most átadott kerékpárút folytatásaként kerékpársávok kialakítása szerepel a terveink között.

A beruházás összköltsége a jelentős tereprendezési munkákra is tekintettel 204 millió Ft volt, melyhez az Európai Unió több mint 134 millió forintos támogatást nyújtott.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A projekt legfontosabb adatai:

Projekt neve: Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése, XXI. Szabadkikötő út

Azonosítószáma: KMOP-2.1.2-09-2009-0027

Kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata

Megvalósító: Budapesti Közlekedési Központ

Összköltsége: 204 020 000 Ft

Uniós támogatás összege: 134 085 771 Ft

Kategória: Forgalmi változások, Forgalmi változások: kerékpáros közlekedés, Híreink, Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.