Loppert Zoltán

Szakmai tapasztalat

  • ARÉV Rt. vezérigazgató-helyettes
  • Alterra műszaki igazgató
  • 1992–2001 KÉV-METRÓ Kft. ügyvezető igazgató

Bemutatkozó szakmai önéletrajz

Zuglói diákként naponta legalább kétszer a korabeli tömegközlekedéssel utaztam az akkoriban épülő 2-es metró Rákóczi úti telephelye mellett. Ez a gyermekkori élmény és kötődés vonzott a Budapesti Műszaki Egyetem közlekedés-építőmérnöki szakára, majd az „Egy elővárosi vasúti szakasz forgalmának átszervezése” tárgyú 1974-ben elkészített diplomamunkám után az első munkahelyemet is hasonló lelkesedéssel kezdtem a budapesti közlekedés jelentős átalakítását eredményező, nagy ütemben folyó metróépítésnél. Lenyűgözött a kivitelezés összetettsége és az, ahogyan a földfelszín alatt „belvárosi bányászati módszerekkel” biztosították a budapesti utasforgalom számára épülő, a kor igényeit is megelőző egyre magasabb esztétikai színvonalú új végleges földalatti tereket.

A 80-as években pályakezdő fiatal mérnökként az észak-pesti közlekedési rendszer átépítése és a 3-as metró Deák tér és Árpád híd közötti munkahelyi felelős beosztásban eltöltött idő, majd a távoli, ismeretlen közegben irányított indiai metróépítés és az algériai élelmiszer-feldolgozó üzemek építése segített az angol és a francia nyelv gyakorlásán kívül az önálló vezetés felelősségének elsajátításában is. A 80-as évek legvégén betöltött vállalkozási vezetői beosztásaimban a közlekedésépítés területein megjelent első világbanki finanszírozású tenderek szakmai részleteibe, de ugyanúgy a multinacionális magasépítő befektető cégek alkalmazott gyakorlatába is érdemi betekintést nyertem.

Az állami vállalatnak a rendszerváltás idején a munkahelyek megtartására létrehozott szakmai jogutódját a KÉV-METRÓ Kft.-t 1992 és 2001 között kilenc éven át ügyvezető igazgatóként – mint egy multinacionális szervezet vezető menedzsere – irányítottam. A mélygarázsok és a budapesti közlekedési felújításokon is elvégzett speciális mélyépítési munkák, a lakóparkok, az új irodaházak, továbbá az ipari és kereskedelmi célú létesítmények kollégáimmal közös kivitelezése nemcsak a nagy hagyományokat képviselő magasépítő cégeknek, de a tulajdonos STRABAG magasépítő részlegének is konkurenciát teremtett.

A KÉV-METRÓ Kft. megszűnése után, az Alterra műszaki igazgatójaként egy rövid ideig ugyan még a mélyépítésben dolgoztam, de a magasépítés felé tett irányváltás után az ARÉV Rt. vezérigazgató-helyettese voltam. A nagyberuházásokon megszerzett kivitelezési szakmai tapasztalataimat a legkülönbözőbb volumenű közlekedési (pl. autópályák) környezetvédelmi (pl. hulladéklerakók) és a legváltozatosabb magasépítési magánberuházásokon (pl. REWE Logisztikai Központ), az építtetőket segítő szervezéssel és ellenőrzéssel sikerült tovább bővítenem.

Mivel a budapesti 4-es metróvonal kivitelezésében nem volt szerepem, ezért a mélyépítési munkákat követő FIDIC-alapú döntőbizottsági eljárásokban, a vitarendezésre több állomáson is megbízást kaptam, ebből fakadóan a budapesti közlekedés jelenlegi érdemi átalakításáról naprakész információkkal is rendelkezem. Reményeim szerint az újonnan kirajzolódó budapesti közlekedési koncepcióban a projektmenedzseri szemlélet eredményesen tovább fokozódik, ezért bízom abban, hogy az érintett szakmai szervezetek (Tanácsadó Mérnökök Szövetsége, Fövosz) képviseletében a BKK Zrt. szervezeti felügyeletében érdemi szakmai segítséget is közvetíthetek.

Loppert Zoltán okl. közlekedés-építőmérnök, okl. fővállalkozó

Igazgatóság

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.