42-es villamos meghosszabbítása

A 42-es villamos jelenlegi végállomásától (Kispest, Tulipán utca) a Havanna lakótelepen át a Gloriett lakótelepig történő, 2,7 kilométer hosszú meghosszabbításának szükségességét elsősorban az indokolja, hogy az érintett lakótelepi területek feltárása jelenleg magas kihasználtságú, zsúfolt autóbuszokkal történik. Az autóbuszjáratok a torlódó közúti forgalomban haladnak, az utak többnyire egy forgalmi sávosak, így a zavarokra igen érzékenyek. A közúti torlódások mellett az autóbuszok a lajosmizsei vasútvonal szintbeni keresztezése miatti időszakos sorompós zárások következtében jelentős késésekkel közlekednek, így a menetrendszerűség és a járatok megbízhatósága rossz.

A villamosok akadályoztatás nélküli közlekedése érdekében a 42-es villamos Gloriett lakótelepig történő meghosszabbítása részeként új aluljáró valósulna meg a lajosmizsei vasútvonal alatt.

Az új vonalszakasz kiépítése mellett a meglévő Ady Endre úti villamospálya is megújul, átépül a Határ úti végállomás, felújításra kerül a villamospálya, átépülnek a meglévő megállók. A projekt a jelenlegi és új szakaszon összesen kilenc jelzőlámpás csomópontot érint.

A villamos fejlesztési projektjétől függetlenül, de azzal összhangban az Ady Endre út 2013. év őszére tervezett, Baross utca – Rákóczi utca közötti szakaszának felújítása keretében az érintett villamos megállóhelyek peronjai felújításra kerülnek.

A fejlesztéshez szükséges engedélyezési tervek a BKV Zrt. megbízásából elkészültek, jelenleg a BKK megbízásából, a Fővárosi Önkormányzat által biztosított forrásból a XVIII., és XIX. kerületi Kerületi Szabályozási Tervek módosításának előkészítése folyik, mivel a villamosvonal kiépítéséhez a Puskás Ferenc utcában, az Új Temető úton, és a Csapó utcában számos ingatlan megvásárlására van szükség. A projekt sikeres előkészítéséhez ugyanis szükséges, hogy a Fővárosi Szabályozási Kerettervben (FSZKT), valamint a Kerületi Szabályozási Tervekben (KSZT) a 42-es villamos fejlesztésével összefüggő kisajátítási és más kérdések kapcsán felmerülő szabályozások rögzítve legyenek, illetve átvezetésre kerüljenek.

A fejlesztéssel Dél-Pest két fontos, nagy lakosságszámú lakótelepe kaphat gyors és színvonalas kötöttpályás metrókapcsolatot, továbbá Kispest 42-es villamossal ma is kiszolgált területein jelentősen javulhat a kiszolgálás színvonala. A vonalon az akadálymentességet az alacsonypadlós járművek beszerzésével a villamos és trolibusz járműbeszerzési projekt egy következő üteme biztosíthatja.


Kapcsolódó hírek:

Fejlesztéseink  Fejlesztéseink

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.