A Budapesti Közlekedési Központ 2014 tavaszától Budapest Főváros Önkormányzata támogatásával új technológián alapuló, megújult külsejű jegyeket, bérleteket vezetett be, amelyeket ma már 359 új jegy- és bérletkiadó automatából az ügyfélközpontokban és a jegypénztárakban lehet megvásárolni. A készülékeket olyan megállókba helyezték ki, ahol eddig még nem volt lehetőség jegyeket és bérleteket vásárolni, illetve azokra a helyszínekre, ahol szükségessé vált a kapacitás további bővítése.

Mit nyernek a budapestiek az új rendszerrel?

3,5-szer több bérletvásárlási pont
7-szer több bankkártyás fizetési lehetőség
A BKK legtöbb jegy- és bérlettípusa megvásárolható az automatákból
Kevesebb sorban állás
24 órás bérletvásárlási lehetőség
Gyorsabb számlaadás az automatáknál

Mi változott?

Jegyek és bérletek: vásárláskor a jegyeket és a bérleteket minden alkalommal helyben – az automatákból, az ügyfélközpontokban vagy a pénztárakban – speciális papírra nyomtatjuk.

Igazolványszám megadása: az új automatáknál és a pénztáraknál bérletvásárláskor kötelező az igazolványszámot megadni, amelyet a szelvényen feltüntetünk.

Ügyfélkártya: alkalmazása meggyorsítja és megkönnyíti a bérletvásárlást.

A bérletvásárláskor megadott személyes adatokat nem tároljuk, nem használjuk fel egyéb célra, és nem adjuk át harmadik félnek.

Mi nem változott?

A megvásárolható jegy- és bérlettípusok, valamint az áruk is változatlan maradt. A jegyeket az eddig megszokott módon, az utazás megkezdésekor kell érvényesíteni.

Mi lesz a régi, már megvásárolt jegyekkel?

Az előre nyomtatott jegyeket az érvényességi idejükön belül lehet használni. A vonaljegy típusú jegyek felhasználhatóságának részletes szabályait az Üzletszabályzat tartalmazza. Az új rendszer teljes bevezetéséig viszonteladóinknál a készlet erejéig továbbra is kaphatók a régi formátumú jegyek.

Mi a BKK-ügyfélkártya, és mire használható?

A bérlet megvásárlásához szükséges okmány vagy bérletigazolvány számának feltüntetésére alkalmas kártya.

A bérlet csak azzal az igazolvánnyal együtt érvényes, amelyiknek a számát vásárláskor feltüntettük.

A bérletvásárláshoz használható igazolványok fajtái (a részletes szabályokat az Üzletszabályzat és a Díjszabás tartalmazza):

Teljes árú bérlethez:

BKK bérletigazolvány
VOLÁNBUSZ-BKSZ bérletigazolvány (csak Budapest-bérlethez!)
Személyazonosító igazolvány
Kártya formátumú jogosítvány
Útlevél

Közoktatásban tanulók bérletéhez:

Magyar diákigazolvány

Felsőoktatásban tanulók bérletéhez:

Diákigazolvány
Útlevél vagy személyazonosító igazolvány (14 éven aluli gyermek, illetve 16 éven aluli EGT- vagy svájci állampolgároknál)

Nyugdíjasbérlethez:

BKK nyugdíjasbérlet-igazolvány

Kisgyerekes bérlethez:

BKK kisgyerekes bérletigazolvány

Egyéb speciális esetekben:

Egyéb kedvezményre jogosító okmány

A saját bérletén kívül másokét (pl. a családtagokét) is megvásárolhatja vele, mert a kártyán akár négy igazolványszámot is feltüntethet.

Kérjük, hogy a gyorsabb kiszolgálás érdekében a kitöltött BKK-ügyfélkártyát mutassa be az ügyfélközpontban vagy a pénztárban. A BKK-ügyfélkártya használata nem feltétele a vásárlásnak.

Letölthető BKK ügyfélkártya

Milyenek a jegy- és bérletkiadó automaták?

A BKK-automaták a jegyen kívül bérlet kiadására és számla kiállítására is alkalmasak. Többnyelvű menürendszerrel és érintőképernyővel rendelkeznek. Az érintőképernyős felületen keresztül rendkívül egyszerű a használatuk. Az új automatákat riasztóval és kamerás védelemmel szereltük fel, és távoli segítségnyújtásra is alkalmasak. Részletesebb információért, kérjük, kattintson az oldal alján található „Megnézem a bemutatót” vagy a „Kipróbálom az automatát” gombokra.

Milyen jegyeket és bérleteket árulnak az új automaták?

A készülékekből a BKK legtöbb jegy- és bérlettípusa megvásárolható.

Hogyan lehet fizetni?

Fizetni érmével, bankjeggyel vagy hagyományos, illetve érintésmentes technológián alapuló bankkártyával lehet. Az automaták nemcsak érmét, hanem bankjegyet is visszaadnak. Az adott vásárlási tranzakciónál használható bankjegyeket és érméket a gép a képernyőjén kijelzi. A fizetéskor elfogadható bankjegyek címlete változhat a vásárlás összegétől, illetve a jegykiadó automatában tárolt készpénz mennyiségétől függően.

Jegykiadó automaták pénzvisszaadásra vonatkozó szabályai:

  • 10.000 Ft-os címlettel akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) összértéke 5 005 Ft vagy magasabb összegű;
  • 20.000 Ft-os címlettel akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) összértéke 15 005 Ft vagy magasabb összegű;
  • az automaták egy vásárlási folyamat során legfeljebb 35 darab érmét és 15 darab bankjegyet fogadnak el.

Fontos tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

  • egy vásárlási tranzakció során megvásárolható termékek maximális száma: 10 db,
  • egy vásárlási tranzakció során megvásárolható azonos terméktípusok maximális száma: 10 db,
  • egy vásárlási tranzakció maximális összértéke: 250.000 Ft,
  • egy vásárlási tranzakció során használható bankjegyek maximális száma: 15 db,
  • a jegykiadó automatából történő termékvásárláskor nem kötelező a pontos összeg fizetése, mivel a jegykiadó automata bankjegyet és érmét egyaránt képes visszaadni.

Hibabejelentés

A BKK jegy- és bérletértékesítő automatáival kapcsolatban bármilyen probléma esetén Ügyfeleink az alábbi módokon tehetnek bejelentést:

  1. BKK telefonos ügyfélszolgálat telefonszámán: 06 1 3 255 255, a 2-es, majd 0 menüpontokat választva.
  2. Az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával.
  3. A bkk@bkk.hu e-mail-címen.
  4. Személyesen a központi ügyfélszolgálaton (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19–21.) és az ügyfélközpontokban.

Amennyiben a fizetéssel kapcsolatos visszatérítési igénye merül fel a bejelentőnek, akkor meg kell adnia pontos nevét, telefonos vagy e-mail-elérhetőségét, a gép helyszínét és számát, a hiba típusát. A BKK minden bejelentést kivizsgál 30 napon belül, és a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt összeget.

A BKK-nak akkor áll módjában a jogos visszatérítést külföldi bankszámlaszámra átutalással teljesítenie, amennyiben a reklamált összeg az utalás banki költségét meghaladja. Ha az összeg kevesebb, mint az utalás banki költsége, az elbírálást követő egy éven belül készpénzben (HUF pénznemben) a BKK Ügyfélközpontjaiban felvehető.

Hol találhatók az új automaták?

A készülékeket Budapesten és a környéki települések több pontján folyamatosan állítjuk üzembe. Megtalálhatók a legforgalmasabb csomópontokban, minden metróállomáson, illetve a HÉV-állomásokon – Szentendrétől Ráckevéig – szinte mindenhol. A pontos helyszíneket a térképes „Értékesítési pont kereső” segítségével egyszerűen megtalálhatja.

A készülék nyugtát is ad?

Az automatákból nyomtatott jegyek és bérletek önmagukban nyugtának minősülnek.

A számlaigénylés menete

Ha számlát igényelne, a vásárlást megelőzően regisztrálnia kell az oldal alján található „Számla igénylése” gombra kattintva. A regisztrációkor minden olyan információt meg kell adnia, amely a számla kiállításához elengedhetetlen. Ezt követően egy visszaigazoló e-mailt kap egy QR-kóddal. Kérjük, ezt nyomtassa és vágja ki, vigye magával, majd vásárláskor az automatával – fizetés előtt, a számlás fizetési opciót kiválasztva – olvastassa be a kódot. A készülék ezt követően kinyomtatja a megvásárolt jegy(ek)ről és bérlet(ek)ről a számlát. Ha a számlanyomtatás sikertelen, a számla hiteles másolatát a BKK Központi Ügyfélszolgálatán vagy ügyfélközpontjaiban kérheti. Amennyiben a vásárláskor nem igényelt számlát, annak utólagos kiállítása nem lehetséges.

Kameraképek rögzítése

Minden automatánk beépített kamerával rendelkezik, a felvételek tárolása a hatályos jogszabályok szerint történik, erről bővebben az Üzletszabályzatban olvashatnak.

Hol találok részletesebb információt?

Kattintson az oldal alján található színes gombokra:

megtekintheti az új automatákat bemutató filmünket,
kipróbálhatja virtuálisan is az új automatát,
regisztrálhat a számla igényléséhez,
interaktív térképen megnézheti, hol találja ügyfélközpontjainkat, az új BKK-automatákat és pénztárainkat.