Közlemények

Négy új kerékpárút szakaszt építettünk ki Budapest három kerületében

A Budapesti Közlekedési Központ a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Közép-magyarországi Operatív Program „Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése” c. pályázat keretében négy európai uniós támogatással megvalósuló projekt kivitelezését fejezte be 2011 decemberében. A fejlesztés során Budapest három kerületében összesen négy új kerékpárút szakaszt építettünk ki: a XVII. kerületi Pesti úton, a XXI. kerületben az Ady Endre úton, valamint a XI. kerületi Bogdánfy utcában.

A projektek összköltsége 405 millió forint, amelyhez az Európai Unió több mint 256 millió forintos támogatást nyújtott.

Mi valósult meg a Pesti úton?
A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése – XVII. Pesti út (501. utca – Ferihegyi út között) – KMOP-2.1.2-09-2009-0028, és XVII. Pesti út (Ferihegyi út – Hegyalatti u. között) – KMOP-2.1.2-09-2009-0029

Kerékpárút a Pesti útonA BKK irányításával a projektek keretében a Pesti út 501. utca és a Ferihegyi út közötti (I. szakasz), valamint a Ferihegyi út – Hegyalatti utca közötti szakaszon (II. szakasz) összesen 7,1 km hosszú kerékpárút épült. A Pesti út I. szakaszának fejlesztésével 2927 méter hosszú kerékpáros nyomvonal jött létre. 1483 méter gyalog- és kerékpárút vagy kerékpárút, 1444 méteren pedig úttesten kijelölt kerékpáros útvonal létesült. A fejlesztés megteremtette a belső Pesti út menti intézmények, létesítmények és Rákoskeresztúr városközpont kerékpáros elérhetőségét. A beruházással hat helyen összesen 46 kerékpártároló férőhelyet is létesítettünk.

A Pesti út II. szakaszának fejlesztésével a főútvonal közvetlen összeköttetést teremtett a térségben Rákoskeresztúr városközpont és Rákoscsaba, illetve Rákoskert városrészekkel. A beruházással mintegy 3879 méter kerékpáros nyomvonal jött létre, ebből 2551 méter gyalog- és kerékpárút vagy kerékpárút, 1328 méter pedig – kis forgalmú utcákon kijelölt – kerékpáros útvonal. A szakaszon létrehoztunk egy 20 férőhelyes fedett, biztonságos kerékpártárolót is. A beruházást az Európai Unió, valamint a Magyar Állam 85 308 564 forinttal támogatta.

Mi valósult meg az Ady Endre úton?
A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése – XXI. Ady Endre út- KMOP-2.1.2-09-2009-0026

A Gubacsi hidat magába foglaló csepeli kerékpárút fontos, és eddig hiányzó kapcsolatot teremtett meg Csepel és Pesterzsébet között. Az út a Kossuth Lajos utcai csomópontban csatlakozik a másik, várhatóan tavasszal elkészülő Weiss Manfréd úti kerékpárúthoz. Az út mentén 32 férőhelyes utcai kerékpártárolókat, a lakóházak, üzletek elé pedig parkolás gátló korlátsort telepítettünk. A fejlesztéssel 1280 méter kiépített kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút jött létre, ami hálózatba szervezte az úton már működő 330 méter hosszúságú kerékpárutat. A kivitelezés 2011 decemberében befejeződött. A projekt 63 694 849 Ft-os európai uniós támogatást nyert el.

Mi valósult meg a Bogdánfy utcában?
A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése – XI. Bogdánfy utca – KMOP-2.1.2-09-2009-0008

A Bogdánfy utcai fejlesztés biztosítja Dél-Buda kerékpáros kapcsolatát a Móricz Zsigmond körtér, illetve Pest felé. Az egyetemi campus mellett haladó kerékpáros útvonal négy meglévő kerékpáros létesítményt köt össze: a Karinthy Frigyes úti kerékpársávot, a Hamzsabégi úti és a Dombóvári úti kerékpárutat, valamint az Infoparkban vezető kerékpáros nyomvonalat. A Bogdánfy utcában a középső járdasziget részleges elbontásával szélesített útpályán alakítottuk ki a kétoldali (irányonkénti) kerékpársávot. Az egyetemi sporttelep bejáratánál 32 férőhelyes utcai kerékpártárolót létesítettünk. A kerékpárforgalmi létesítmény 883 méter, amely többségében kerékpársáv (572 méter), de a fennmaradó 311 méter hosszon vagy elválasztott gyalog- és kerékpárút, vagy önálló kerékpárút. A kivitelezés 2011 decemberében befejeződött. A projekt 57 190 698 Ft-os európai uniós támogatást nyert el.

Budapest, 2012. február 14.

Budapesti Közlekedési Központ

Kategória: Közlemények | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.